یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در واگذاری بخش‌های خدماتی خود به بخش خصوصی گفت: در پایان دولت باید تصمیماتی گرفته شود که با دیده شک و تردید به آن نگاه نشود.

سازمان میراث فرهنگی

ایرج ندیمی به ایسنا گفت: مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که رفتارهایشان در پایان دولت سؤال‌برانگیز نباشد. به تعبیر دیگر هرکس باید در محدوده اختیارات، وظایف، امکانات و اعتبارات خودش حرف بزند و از آن خارج نشود.

وی افزود: هر نوع تصمیمی در واگذاری، انحلال و مانند آن در پایان این دولت ممکن است با دیده شک و تردید نگاه شود. بنابراین درخواست ما این است که مسئولان در ارتباط با موضوع واگذاری‌ها، انحلال، شورای‌عالی اداری و مانند آن پیشنهاد‌ها را به‌گونه‌ای مطرح کنند که دوباره برنگردد؛ این برگشت ممکن است از طریق تصویب مصوبات در مجلس باشد یا از طریق دولت منتخب صورت بگیرد.

ندیمی توضیح داد: میراث فرهنگی مثل بسیاری از مجموعه‌ها 2 نوع فعالیت دارد ؛ یکی فعالیت سازمانی و یک نوع فعالیت حاکمیتی است که جزو اختیارات یک وزیر یا رئیس سازمان نیست. مثلا نمی‌تواند بگوید می‌خواهد تخت جمشید را بفروشد یا اجازه تخریب آن را بدهد. بنابراین بخش حاکمیتی میراث در اختیار اشخاص قرار نمی‌گیرد. این عضو هیأت رئیسه فراکسیون گردشگری گفت: تصمیماتی که در پایان دولت گرفته می‌شود، باید سابقه و ریشه داشته باشد که مورد تردید قرار نگیرد وگرنه اجرای طرح با مشکل مواجه می‌شود. در نتیجه بهتر است تصمیمات بی‌ریشه و بی‌سابقه گرفته نشود.

کد خبر 220222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز